Hopp til innholdet

Gardermoen Hotel Bed & Breakfast

Gardermoen Hotel Bed & Breakfast ligger ti minutters kjøring fra terminalen på Gardermoen og tilbyr transport mellom hotellet og terminalen døgnet rundt. Hotellet har også en stor parkeringsplass og tilbyr rimelig langtidsparkering.

Hotellet ligger i en sjarmerende trebygning og skiller seg ut fra de andre hotellene i området som hadde et mer moderne preg. Gammelt og sjarmerende kan imidlertid være svært bra.

Ved ankomst ble vi raskt ønsket velkommen av en blid og hyggelig kvinnelig ansatt som raskt fant reservasjonen og tok i mot betaling. Den ansatte hadde med seg både en baby og et mindre barn bak resepsjonen, noe som ga et litt uprofesjonelt, men samtidig folkelig førsteinntrykk. Mest av alt var det positivt. Den ansatte informerte om åpningstidene til frokosten og noterte også ønsket tidspunkt for transport til flyplassen neste morgen.

Gjesterommet var enkelt innredet og fremsto som litt slitt og gammelmodig. Renholdet var imidlertid svært bra og det var en passende temperatur og god luft på rommet. Det var også mulig å åpne vinduet for å lufte. Gjesterommet bestod av to enkeltsenger med rent hvitt sengetøy og et blågrått sengeoverkast, en flatskjerm TV og et bagasje bord. Det fantes ikke skrivebord, stoler, minibar eller vannkoker. Madrassene i sengene var myke, men var komfortable og ga god søvnkvalitet. Belysningen i rommet var enkel, men velfungerende og det var tilstrekkelig med ledige strømuttak.

Enkelt, men praktisk innredet gjesterom
Eldre skjøteledning med strømuttak på nattbordet

Baderommet var lyst og innbydende, med flislagte vegger og gulv. Belysningen i rommet var bra. Av utstyr fantes det dispensersåpe ved vasken og i dusjen, samt to sett med rene håndklær av god kvalitet. Både renholdet og vedlikeholdet virket til å være bra.

Baderommet

Lobbyen fremsto som hotellets naturlige møteplass og ble benyttet som frokostsal om morgenen og restaurant på kvelden. Resepsjonen som lå i tilknytning til lobbyen fungerte også som bar og kiosk. Atmosfæren minnet litt om en gammeldags veikro og hadde en sjarm som en ikke finner i de mer moderne hotellene. Det var forøvrig enkelt å finne frem til hotellets avdelinger og gjesterommene var tydelig merket.

Hyggelig lobby med matservering

Hotellet serverer full frokost fra klokken 04:00 noe som er ideelt for reisende som har tidlige flyavganger og som er et konkurransefortrinn i forhold til mange av de andre hotellene som ikke serverer frokost før kl. 06:30.

Frokosten ble servert som buffet og hadde et greit utvalg av kalde retter, uten at utvalget ble opplevd som overveldende. Med unntak av kokt egg fantes det ingen varme retter. Utvalget av brød var noe begrenset, men brødet var ferskt og smakte bra. Produktene på buffeten virket friske og av god kvalitet. Buffeten ble jevnlig supplert slik at ingen av serveringsfatene var tomme. Den ansatte i frokostsalen viste imidlertid lite interesse for gjestene og jeg savnet smil eller en hyggelig kommentar.

Enkelt frokost buffet fra kl. 04:00

Hotellet opplevdes som noe gammeldags og slitt, men var samtidig sjarmerende og hyggelig. Servicen var noe uprofesjonell, men var samtidig ekte og genuin. Frokosten var enkel, men velsmakende og det var et pluss at den åpnet tidlig. I forhold til prisen opplevde vi å få god valuta for pengene. På bakgrunn av dette vil vi besøke hotellet igjen og kan også anbefale det til andre.

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *