Best Western Plus Oslo Airport

Best Western Plus Oslo Airport ligger noen får minutters kjøring fra Oslo Lufthavn Gardermoen og kan nåes med shuttlebuss, taxi eller bil fra flyplassen. Hotellet har restaurant, konferansefasiliteter og tilbyr også et lite treningsrom for sine gjester.

Gjesterom

Gjesterommet hadde en enkel og moderne stil med lyst parkettgulv, hvitmalte vegger og sort møblement. Dobbeltsengen var pent oppredd med to dyner og totalt fire puter, alt i rent og pent sengetøy. Madrassen var relativt fast og hadde en litt mykere overmadrass, noe som ga en behagelig og god kvalitet på søvnen. Belysningen i rommet var bra og det var tilstrekkelig med stikkontakter ved både sengen og skrivebordet. Ut over sengen og et skrivebord fantes det en lenestol, vannkoker med tilhørende kaffe og te, strykejern og brett og en flatskjerm TV. Minibar fantes ikke og det var ingen mulighet for individuell tilpasning av temperaturen i rommet.

Under vårt besøk opplevde vi at det ble varmt og litt tett luft på rommet i løpet av natten

Baderommet hadde god størrelse og var enkelt innredet med toalett, vask, dusjhjørne og såpe i fra dispensere. Varme i gulvet og god belysning var med på å løfte totalinntrykket.

Renholdet og vedlikeholdet var svært bra, noe som gjaldt for både gjesterommet og badet. Et personlig skilt med påskrevet navn og noen drops på sengen var med på å toppe inntrykket.

Fellesareal

Hotellets fellesarealer fremsto som moderne og innbydende. Det var tydelig skiltet til de ulike avdelingene og enkelt å finne frem til gjesterommene. I tilknytning til resepsjonen var det flere områder med sittegrupper hvor en kunne slappe av, se TV eller spille spill. En disk med gratis kaffe, te og vann var med på å løfte totalinntrykket, men vi savnet noe frukt eller noe enkelt å bite i.

Hotellet hadde også en restaurant, men vi opplevde menyen som noe begrenset og kjedelige. Restauranten ble derfor ikke besøkt.

Det var forøvrig mulig å kjøpe drikke og snacks i resepsjonen som også fungerte som en bar.

Service

Ved ankomst fikk vi raskt et nikk og et smil som tegn på å ha blitt sett av den ansatte i resepsjonen. Hun var korrekt antrukket og fant raskt frem reservasjonen da vi oppga navnet. Hun informerte kort om åpningstidene til frokosten og ga en kort beskrivelse av veien til gjesterommet. Hotellets øvrige fasiliteter ble ikke fremhevet og hotellets restaurant ble ikke nevnt. Vi savnet en hyggelig hilsen da vi forlot resepsjonen.

Ved utsjekk var der ingen ansatte tilstede i resepsjonen og vi sjekket ut ved hjelp av selvbetjeningsautomatene som var utplassert. Vi savnet en hyggelig kommentar eller hilsen da vi forlot hotellet og mener at en utsjekkingsautomat ikke kan erstatte en hyggelig kommentar eller hilsen fra en serviceinnstilt ansatt.

Frokost

Hotellet tilbyr en «Early Bird» frokost fra kl. 04:30 og standard frokost fra kl. 06:30 på hverdager og kl. 07:00 på lørdag og søndag. Begge frokostene serveres som buffet, men «Early Bird» frokosten har et noe begrenset utvalg, blant annet er det ingen varmretter. Tilbudet om tidlig frokost er imidlertid svært bra for gjester som har tidlig avreise.

Frokostbuffeten som ble servert etter kl. 06:30 hadde et godt utvalg av både varme og kalde retter og utmerket seg positivt i forhold til mange andre hoteller i området. De ulike rettene var pent presentert og tydelig merket med navn og innhold. Alle produktene virket til å være ferske og av god kvalitet. Serveringsfatene ble jevnlig etterfylt og ingen av fatene var tomme i den perioden jeg oppholdt meg i frokostsalen.

Jeg savnet imidlertid noe mer entusiasme og engasjement hos de ansatte som arbeidet i frokosten. Noe mer initiativ overfor gjestene hadde vært med på å løfte opplevelsen.

Konklusjon

Best Western Plus Oslo Airport var et hyggelig bekjentskap med enkle, men funksjonelle rom og gode senger. Renholdet og vedlikeholdet virket til å være bra og det ble servert en rikholdig og bugnende frokost. Det ble opplevd som positivt med tilgang på gratis kaffe og te under oppholdet og muligheten for «Early Bird» frokost. De ansatte kunne imidlertid vist noe mer entusiasme og engasjement for gjestene og jeg savnet det lille ekstra når det kom til gjestebehandlig og service. På bakgrunn av dette ville jeg bodd på hotellet igjen og kan også anbefale hotellet til andre reisende.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *