Boutique Hotel Saint Nikola Boyana, Sofia

Boutique Hotel Saint Nikola Boyana lå i et boligområde i Vitosha distriktet i utkanten av Sofia sentrum. Det var ingen holdeplasser for kollektivtransport i nærheten av hotellet, noe som gjorde det vanskelig for gjester å besøke sentrum uten bruk av bil eller taxi. Det var heller ingen butikker eller restauranter i umiddelbar nærhet av hotellet.

Ved ankomst var hoveddøren til hotellet stengt og det tok noe tid før vi fikk kontakt med en kvinnelig ansatt som viste oss en dør på baksiden av hotellet hvor vi kunne komme inn. Resepsjonen virket til å være ubemannet nærmest hele døgnet og vi møtte flere gjester som lette etter ansatte for å få svar på spørsmål, sjekke inn- eller ut. Vi opplevde også selv at det var vanskelig å få kontakt med de ansatte.

Gjesterommet var stort og innredet i en overdådig barokk inspirert stil. Renholdet og vedlikeholdet var generelt bra, men med enkelte unntak. Gjesterommet hadde en egen sittegruppe, kjøleskap, dobbeltseng og aircondition. Aircondition anlegget fungerte, men greide ikke å kjøle ned rommet på de varmeste dagene.

Baderommet var skinnende rent og bestod av toalett, bidé, vask og dusj. Dusjen var imidlertid plassert midt i baderommet uten noen form for skiller eller dusj forheng noe som gjorde at hele baderommet ble vått når en dusjet. Dette ble opplevd som en lite hensiktsmessig løsning. Håndklærne var rene og i god stand.

Det var gratis trådløst nettverk på hele hotellet, men vi opplevde at signalet i gjesterommet var noe ustabilt.

Hotellets restaurant var stengt og ifølge de ansatte var det usikkert om restauranten ville åpne igjen.

Frokost ble servert mellom kl. 09:00 og 10:00 og bestod av en tallerken med omelett, ost, smør, honning, ristet brød, et glass vann og kaffe eller te. Frokosten ble opplevd som noe spartansk og vi savnet en meny med noen flere valgmuligheter og mulighet for et glass juice eller melk. Frokostserveringen burde også ha åpnet kl. 07:00 i stedet for kl. 09:00

De ansatte var lite tilstede og vanskelig å finne, det manglet også en grunnleggende forståelse for service som er viktig når en arbeider i hotell og restaurantbransjen. På bakgrunn av dette, komplisert vei til sentrum og en lite variert frokost ville vi derfor ikke overnattet på stedet igjen og kan heller ikke anbefale stedet til andre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *